Satya Centre de Ioga – Barcelona

42895842 - sporty beautiful young woman in white sportswear practicing yoga, sitting in vakrasana, simple form of ardha matsyendrasana, studio full length isolated shot, back view
42895842 – sporty beautiful young woman in white sportswear practicing yoga, sitting in vakrasana, simple form of ardha matsyendrasana, studio full length isolated shot, back view

En la sessió de hatha ioga, practiquem una sèrie de tècniques que busquen portar-nos a un estat d’equilibri i unificació entre cos, ment i esperit.

Els primers minuts de la sessió els dediquem a crear un estat de disponibilitat i presencia, buscant desfer-nos de tensions i portar la ment cap a “l’aquí i ara”. A continuació, fem una sèrie de treballs dinàmics que preparen tant la respiració com el cos per a la pràctica de determinades postures (asana) que constituiran la part central de la pràctica.

En funció de l’objectiu o aspecte que treballem a la pràctica, fem una sèrie de postures corporals (asana). Cada una es manté durant un temps, buscant sempre l’equilibri entre la fermesa-estabilitat (sthira) i la comoditat-benestar (sukha) dins de la postura.

Després de la pràctica postural, cos i ment estan preparats per a les pràctiques respiratòries (pranayama) i/o meditatives (dharana). Finalitzem la pràctica amb uns minuts de relaxació que ens permet assimilar tot allò que s’ha fet a la pràctica.

Tot i treballar la pràctica en grup amb persones de diferent condició física i psicològica, la mateixa pràctica permet que tots puguem fer un treball adient gràcies a la possibilitat d’adaptació de cadascuna de les tècniques treballades a les característiques personals.

La persona que dirigeix la sessió, en cada cas, et donarà les indicacions per a adaptar la pràctica de hatha ioga en funció de les teves condicions personals. En aquest sentit, serà important que comuniquis qualsevol tipus de lesió que tinguis per tal de poder-te indicar les adaptacions oportunes en cada moment.

Tanmateix, és molt important que tu, com a practicant, prenguis consciència del punt on et trobes i ajustis la pràctica per a obtenir el màxim benefici que aquesta et pugui aportar.

Al practicar hatha ioga no s’ha de competir, comparar-se amb el del costat ni voler arribar a postures que el cos no pot assolir. Això només porta a forçar el cos i a estressar la ment, cosa que t’allunyaria totalment dels objectius que es persegueixen.

El màxim benefici l’obtindràs quan ajustis la pràctica a les teves pròpies característiques i condicions, aplicant el concepte de fermesa i comoditat (sthira-sukha). Aquest concepte cal que l’apliquis a tota tècnica que practiquis, de manera que les teves accions no arribin mai a la incomoditat ni a forçar.

En una pràctica en grup serà important respectar al màxim la puntualitat a l’hora de començar i també el silenci i centrament durant tota la pràctica tan per a tu com per respecte a la resta de practicants.

 

Fuente: http://www.satyaioga.cat

Satya Centre de ioga
Avda. Països Catalans 11C
08192-Sant Quirze del Vallès
T. 633 512 112
info@satyaioga.cat

Horari de recepció:
de dilluns a dijous,
de 17:00 a 20:30

A 250 metres de l’estació dels FGC

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s